Monday, December 05, 2005

Home for the holidays

Οι μέρες που ακολούθησαν πέρασαν γρήγορα. Η ζωή μου άρχισε να συνοψίζεται στις στιγμές που θα μιλούσα με τον Λάζαρο. Τα τηλεφωνήματα, τα μηνύματα. Οι διακοπές των Χριστουγέννων πλησίαζαν και γεμάτοι χαρά κάναμε σχέδια. Η αλήθεια είναι πως δεν κάναμε σχέδια για το που θα πάμε/τι θα δούμε/ποιούς θα συναντήσουμε. Τα σχέδια μας άρχιζαν και τελείωναν με τις συναντήσεις μας. Το μόνο που είχε σημασία ήταν να είμαστε μαζί, τα υπόλοιπα ασήμαντα κι ανούσια. Υπήρχαν βέβαια και πρακτικά προβλήματα: κανείς από τους δυο δεν είχε δικό του σπίτι: ο Λάζαρος τότε έχτιζε το σπίτι του κι εγώ ζούσα ακόμα με τους γονείς. Αποφασίσαμε όμως πως ακόμα και αυτό ήταν πολύ μικρό για να μας απασχολήσει ιδιαίτερα. Για πρώτη φορά ανυπομονούσα τόσο να επιστρέψω στην Ελλάδα.

Όταν έφτασα στο αεροδρόμιο, σχεδόν ξημερώματα, η γνωστή κατάσταση: γονείς και συγγενείς στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλο για να υποδεχτούν τα ξενιτεμένα τους. Παιδιά που έλειπαν μήνες, παιδιά που είχαν αδυνατίσει, που είχαν βάψει το μαλλί, που είχαν τρυπήσει μύτες και αυτιά, παιδιά που κάποιοι τους είχαν πεθυμήσει.
Μέσα σε όλους αυτούς και οι γονείς μου. Κόμπιασα για μια στιγμή μόλις τους είδα. Σχεδόν ντράπηκα: απορροφημένη σε αισθήματα πρωτόγνωρα και δυνατά είχα σχεδόν ξεχάσει πόσο πολύ μου είχαν λείψει. Πολύ μου είχαν λείψει. Έτρεξα και τους αγκάλιασα. Σφιχτά με τα μάτια κλειστά από ασφάλεια. Μόλις όμως τα άνοιξα, πίσω από τη πλάτη της μαμάς μου λίγα μέτρα πιο μακρυά τον είδα να κάθεται και να με κοιτάει.
Ο Λάζαρος ξανά. Στο ίδιο αεροδρόμιο που είχαμε πρωτοσυναντηθεί. Όπως είχα αγκαλιά τη μαμά μου ήθελα να της ψιθυρίσω "αν γυρίσεις πίσω σου θα δεις αυτόν που αγαπάω". Αλλά αυτό δεν γινόταν. Κι έτσι μέσα σε ελάχιστα λεπτά η ανάγκη να αγκαλιάσω τους γονείς μου είχε αντικατασταθεί από την ανάγκη να μυρίσω και πάλι το άρωμα του.
Είπα στους γονείς μου πως έπρεπε να πάω επειγόντως στη τουαλέτα και θα τους συναντούσα στο αυτοκίνητο. Μπλέχτηκα στο πλήθος χωρίς να κοιτάξω πίσω, βέβαιη πως με ακολουθούσε. Δεν θα ξεχάσω ποτέ το ύφος του καθώς ορμούσε στην αγκαλιά μου: το ύφος ενός ανθρώπου που βρισκόταν έτη φωτός από τη δική του πραγματικότητα. Ανάμεσα σε γονείς και παιδιά, χαμένος σε φωνές "πως άλλαξες έτσι!", σε κλάμματα και γέλια, σε αυτοκίνητα που ξεκινούσαν για να γυρίσουν σπίτι. Εγώ όμως δεν χρειαζόταν να μπω σε κανένα αυτοκίνητο. Το σπίτι μου ήταν ένα τόσο δα βηματάκι μακριά. Άνοιξε το μπουφάν του κι έβγαλε από μέσα το cd της Βανδή, τις "Προφητείες" στη δημοσιογραφική του έκδοση που είχε απαλλοτριώσει από μια φίλη του στη δισκογραφική εταιρεία. Δεδομένης της απέχθειας του σε αυτού του είδους τη μουσική το βρήκα εξαιρετικά γλυκό και σ' ένα βαθμό κρυφά σημειολογικό: σα να έλεγε πως μ' αγαπά ακόμα κι αν ακούω Βανδή. Ίσως να ήταν μια υπερβολική σκέψη αλλά, από τις πρώτες μέρες φαινόταν πως αυτό που για τους φυσιολογικούς ανθρώπους ήταν παραχώρηση για τον Λάζαρο ήταν άθλος. Ίσως πάλι αυτό να ισχύει για όλους τους ανθρώπους που έχουν κάνει χρόνια πια τις επιλογές τους και δεν τις διαπραγματεύονται. Ίσως βέβαια και αυτό να είναι μια αιώνια πλάνη. Πολλά 'ίσως' που έσβησαν μόλις φιληθήκαμε. Ζεστά, βιαστικά, λίγο φοβισμένοι μήπως μπει κάποιος, λίγο αδιάφοροι για το αν μπει κάποιος.
Κλείσαμε ραντεβού για το πρωί -δηλαδή λίγες ώρες αργότερα- στο Πασαλιμάνι, στο ρολόι. Χωρίσαμε μ' άλλο ένα βιαστικό φιλί και υποσχεθήκαμε πως αυτά θα ήταν τα ομορφότερα Χριστούγεννα.

22 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Αν είχε και άχνη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί "κουραμπιές". Σόρρυ που κάνω χιούμορ όταν ο άλλος καταθέτει την ψυχή του, αλλά περιμένω την συνέχεια με μεγαλύτερη αγωνία από αυτές τις μικρές "εισαγωγές" στο κυρίως θέμα.

5:33 AM  
Blogger trol said...

Αχ αυτά τα αεροδρόμια τι έχουν δει..

5:38 AM  
Blogger so-de-lovely said...

Σουζακι μου αληθεια τι εγινε με εκεινες τις προφητειες? βγηκαν αληθινες ή μαλακιες?
Φιλακια

6:03 AM  
Blogger nonplayer said...

Με κάλυψε το τρόλ...

6:20 AM  
Blogger Chrisa said...

Είχες 4 μέρες να γράψεις!!!! Δεν θέλω να σε αγχώσω... αλλά μην το ξανακάνεις pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

6:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

Μη της γράφετε ρε τέτοια της μαλακισμένης. Σιγά τις μαλακίες. Διαγωνίζεται με τη Λίλη για το πάτο της βαρέλας. Μαλακισμένες όλες σας

7:30 AM  
Blogger Depsorama said...

Ignore the asshole!

Γράφεις, διαβάζω, και βλέπω εικόνες μπροστά μου.
Νομίζω ότι είναι ότι καλύτερο έχω διαβάσει σε ιστορία σε Blog.

8:21 AM  
Blogger vatraxokoritso said...

Σουζη είδες..?
Μέχρι και οι ανώνυμοι καιροφυλακτούν για να σε διαβάσουν..
Και επειδή είναι της μόδας να μοιράζουμε αρχίδια αυτές τις μέρες, χάρισε τους και εσύ μια δωδεκάδα..,να χουν κάβα..

9:34 AM  
Blogger Souzi Grammatikou said...

Ο καθένας μπορεί να γράφει ό,τι θέλει και να μου σέρνε ό,τι θέλει. Η γνώμη του είναι και δεν μπορώ να κάνω κάτι γι αυτό. Με ενοχλεί όμως να γράφονται κακόβουλα σχόλια για τρίτους. Εξάλλου εδώ δεν είναι το μπλόγκ της καταγγελίας.

10:30 AM  
Blogger Idάκι said...

"Εγώ όμως δεν χρειαζόταν να μπω σε κανένα αυτοκίνητο. Το σπίτι μου ήταν ένα τόσο δα βηματάκι μακριά."

Μα δεν είναι υπέροχο αυτό το συναίσθημα;

Μάλλον έχω πάθει κι εγώ εξάρτηση από αυτή την ιστορία... Νά χεις δύναμη να γράφεις, Σουζάκι!

2:14 PM  
Blogger NetKerveros said...

Μερικά σκηνές δεν αλλάζουν ποτέ όσα χρόνια και αν περάσουν. Μία χρονιά που γύρισα με κόκκινα μαλλιά από το Λονδίνο ... να βλέπατε τους συγγενείς μου. Απίστευτη περιγραφή του Αεροδρομίου.

1:11 AM  
Blogger trol said...

Αλλά φαντάσου και το σκηνικό...επιστροφή, στο αεροδρόμιο, ο father με κοιτάει, δεν με γνωρίζει και προσπερνάει...2 φορές έχει γίνει αυτό και δεν έχει πρόβλημα με την όραση του...Kαι μετά τα ταξίδια έγιναν τόσο συχνά, γύρω στις 10 φορές ήμουν στο αεροδρόμιο από τον Ιούλιο και δεν έχει έρθει κανένας να με παραλάβει :(, ούτε με ρώτησε κανένας πως ήταν το Βερολίνο, η Φιλανδία, το Βελιγράδι, τα Τίρανα, η Ίος, το Άμστερνταμ...και λέω στην sister, γιατί με έχετε γράψει? Και μου λέει, συνηθίσαμε να λείπεις και να είσαι κάπου in this world. Damn.. :(

1:59 AM  
Blogger nanakos said...

Μην ανησυχείς Τρολ κι εμένα δεν με είχαν αναγνωρίσει όταν επέστρεψα με μαλλί ελαφρώς ginger - εποχή Spice girls. Είναι όμως πράγματι λίγο στεναχωρηματικό να έχει συνηθίσει κάποιος την απουσία σου.

2:39 AM  
Blogger iPol said...

Το σημείο που σκέφτηκες να πεις στη μαμά σου "αν γυρίσεις πίσω θα δεις αυτόν που αγαπώ" είναι ανατριχιαστικό....
Keep on Souzi!
Η ιστορία σου πηγαίνει πλάι πλάι με τη δική μου. Αν δεν είχε να κάνει με αεροδρόμια θα έλεγα ότι με γράφεις (μυθιστόρημα).

3:02 AM  
Blogger snikolas said...

Νομίζω πως σε ότι αφορά τον έρωτα πάντα υπήρξα λίγο προβληματικός. Ποτέ δεν έζησα αυτό που περιγράφεις! Όχι ότι δεν το επιδίωξα, απλά δεν έτυχε. Μακάρι να συμβεί, όχι μόνο σε μένα, σε όλους. Θα είναι καλύτερος ο κόσμος έτσι. Περιμένω την συνέχεια…

3:42 AM  
Blogger Gourouna said...

Αχ, Σουζίνι είσαι θεά! Καλά, όχι σαν κι εμένα αλλά τέλος πάντων είσαι... ημίθεα!

Φιλούνια

12:54 PM  
Blogger nonplayer said...

@nikolas skouras: Μεγάλη κουβέντα αυτή που είπες... Εξαρτάται πάντα από την κατάληξη.
By the way, `Χρόνια Πολλά!

2:59 PM  
Blogger alienlover said...

Κάθε φορά που διαβάζω τα ποστς σου ανατριχιάζω. Αϊ στο καλό πια!!

Ερώτηση: Ο Λαζαρος ξέρει πόσο υπέροχα περιγράφεις την ιστορία σας;;Πρέπει οπωσδήποτε να διαβάσει αυτό το μπλόγκ!!!!!

5:22 AM  
Blogger Souzi Grammatikou said...

Όπως αποκαλύφθηκε στα σχόλια του προηγούμενου ποστ, ο Λάζαρος ανακάλυψε αυτό το μπλογκ.

3:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Very nice site! high cholesterol Amature lesbian first cell motorola phone programming Blacktopping a driveway green bay wi http://www.white-women-interracial.info/Jenna-jameson-tip.html acyclovir during pregnancy side effects of evista biografia de jenna jameson Penis enlargement product Flower centerpiece 1990 chrysler imperial abs pump

10:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

best regards, nice info Testimonials tramadol bumper to bumper car parts Patent pending statement lexus rx300 pictures

3:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

Enjoyed a lot! Play free bingo now Adipex.can.com order phentermine Microsoft access certification requirements http://www.gmc-canada.info suzuki gsxr 750 Card em hold strategy Adderal and lexapro natural breast enhancement http://www.call-center-software-9.info Blackberry und mda Fiat sprzedaz

12:04 PM  

Post a Comment

<< Home