Tuesday, November 29, 2005

Λίγο πριν έρθει το λεωφορείο

Όταν έφτασα στο αεροδρόμιο έστειλα στον Λάζαρο ένα μήνυμα. Κενό. Έτσι είχαμε συμφωνήσει. Περίμενα στη στάση το λεωφορείο για το Southampton. Ήμουν πολύ ήρεμη. Θα διάλεγα το επίθετο "ευτυχισμένη" αν δεν μου έσφιγγε τη καρδιά ο πρώτος αποχωρισμός. Άραγε να ήταν καλά? Άραγε να άνοιξε το πορτ μπαγκάζ? Βρήκε το κόκκινο κοτλέ πουκάμισο με τ'ασημένια κουμπιά που του άφησα κλεφτά? Νίκησα την υστερία της χαζής γκόμενας που με διέταζε να του τηλεφωνήσω και άναψα ένα τσιγάρο. Ήταν νωρίς το βράδυ. 15 Νοεμβρίου 1999. Στο αεροδρόμιο Heathrow.
Το τηλέφωνο μου χτύπησε ελάχιστα λεπτά μετά. Η φωνή του ακουγόταν παγερή. Η φωνή του ήταν σχεδόν πάντα παγερή από το τηλέφωνο. Τουλάχιστον στα πρώτα λεπτά της συνομιλίας. Η απόσταση πάντα του έδινε την αίσθηση του αρχηγού. Το πρώτο τηλεφώνημα μετά τη γνωριμία μας ξεκίνησε με έναν επίλογο: βάλαμε μια τελεία σε μια αόριστη γνωριμία που ξεκίνησε από μια οθόνη και αναπτύχθηκε από ένα ακουστικό. Με ύφος σχεδόν αστείο μου είπε πως ήταν πολύ ερωτευμένος μαζί μου. Μου φάνηκε αστείο γιατί συνήθως η φωνή των ερωτευμένων σπάει σε αυτό το σημείο. Ο Λάζαρος το ξεφούρνισε με μια ιδέα προειδοποίησης. Κάποιος θα έλεγε πως ίσως και να ήταν θυμωμένος με τον εαυτό του που είχε παθιαστεί και ήταν ένα τόσο δα βήμα προτού χάσει τον έλεγχο. Με αυτό το τηλεφώνημα θέλησε να βεβαιωθεί πως ένιωθα κι εγώ το ίδιο. Πως τον ήθελα όσο κι αυτός εμένα. Πως αυτό το ταξίδι δεν ήταν μια περιπέτεια αλλά η αρχή του παραμυθιού μας. Πως θα έκανα οποιαδήποτε θυσία προκειμένου να είμαστε μαζί. Ναι! Ναι!Ναι!ΝΑΙ!
Απλά μια λέξη. Τρια γράμματα που σε κάθε τους επανάληψη οι σφυγμοί μας ανέβαιναν και οι φωνές μας ακούγονταν σα ψίθυροι. Πως πρέπει να νιώθει κάποιος μια τέτοια στιγμή? Όταν συναινεί στην αλλαγή της ζωής του? Όταν διαλέγει το διαστημόπλοιο αντί για το λεωφορείο προκειμένου να φτάσει σπίτι του? Πως νιώθει κάποιος όταν δει πως από εδώ και πιο πέρα ακόμα και η έννοια "σπίτι" αλλάζει? Πως πρέπει να νιώθει κάποιος όταν η σκέψη και η λογική δεν φρενάρουν το συναίσθημα? Η αλήθεια είναι πως δεν ξέρω. Μάλλον σε τέτοιες στιγμές μιλάει αυτό που έχουμε ανάγκη αντί γι' αυτό που έχουμε αποφασίσει. Δεν θυμάμαι το συναίσθημα εκείνης της στιγμής. Θυμάμαι μόνο πως και οι δυο παραδωθήκαμε. Σβήσαμε στις υποσχέσεις μας. Και είπαμε πόσο πολύ μας λείπαμε. Σε κάποιο σημείο ο Λάζαρος κόμπιασε και έκλαψε. Μου είπε πως είμαι ο τελευταίος έρωτας της ζωής του. Ήταν μεγάλος για να ελπίζει πως θα έχει άλλη ευκαιρία να ξανανιώσει όπως εκείνη τη στιγμή. Για τη Τζέσσικα σχεδόν δεν μιλήσαμε. Δεν είχε αξία άλλωστε. Μου ζήτησε χρόνο κι εγώ του τον έδωσα. Μου ζήτησε κατανόηση και θα το τακτοποιούσε. Μου ζήτησε και κάτι άλλο: να γίνω 43. Να καταλάβω πως είναι δύσκολο για έναν άνδρα 43 χρονών να φερθεί σαν 20χρονος. Ενώ θα ήταν ευκολότερο για 'μένα, με τη δική του καθοδήγηση, να ωριμάσω γρηγορότερα. Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής λίγο η συγκίνηση της στιγμής, λίγο η κούραση, λίγο το λεωφορείο που ερχόταν δεν το πολυσκέφτηκα. Δεν το πολυκατάλαβα κιόλας. Πάντως συμφώνησα. Σε ένα τελευταίο λυγμό μου είπε πως είχε αγκαλιά του το πουκάμισο που βρήκε στο αυτοκίνητο. Μου είπε να προσέχω και να του τηλεφωνήσω μόλις φτάσω σπίτι.
Στο λεωφορείο δεν μπόρεσα να κοιμηθώ. Σκεφτόμουν όσα είχαν συμβεί τα τελευταία εικοσιτετράωρα. Κρατούσα στα χέρια μου και διάβαζα ξανά και ξανά ένα σημείωμα του πάνω σε ένα χαρτί του ξενοδοχείου: "Πάνω σε στέγες τσίγκινες έζησα λεπτά, ώρες, μέρες ευτυχίας. Ελπίζω να ξανάρθουν. Σύντομα."
Στο σπίτι με περίμενε η συγκάτοικος - που είχε να μου διηγηθεί τα δικά της χαμπέρια- και ξενυχτήσαμε κουβεντιάζοντας τα καθέκαστα. Η δική μου ιστορία όμως τέλειωσε γρήγορα γιατί αυτό που μου είχε μείνει από εκείνες τις ημέρες ήταν ένα συναίσθημα. Και εκείνη την ώρα δεν μπορούσα να το περιγράψω ή να το αξιολογήσω. Ήθελα μόνο να του τηλεφωνήσω και να του πω ότι είμαι καλά.
Κοιμόταν όταν τον κάλεσα. Μέσα στον ύπνο του μου είπε πως του λείπω. Θυμάμαι τον ελαφρύ αναστεναγμό του πριν κλείσουμε το τηλέφωνο. Πολλές φορές τον θυμάμαι και αναρριγώ.

23 Comments:

Blogger Idάκι said...

Να'χα τη δύναμη να τα γράψω κι εγώ σε χρόνους παρελθοντικούς βρε Σουζάκι...

Είσαι παραπάνω και από βάλσαμο :))

3:30 PM  
Blogger KV said...

Αααχ αυτό το συναίσθημα, που δεν μπαίνει σε λόγια !
Καλημέρα !

11:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

No comment at all, όταν το συναίσθημα κυριαρχεί της λογικής όλα βαίνουν καλώς... Μακάρι να συνέβαινε συχνότερα στις ζωές μας.

12:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

Blue so damn blue ...

1:25 AM  
Blogger Souzi Grammatikou said...

@ id: Αυτό είναι παραπάνω κι από κοπλιμέντο :))
@ kv: Ευτυχώς οι καλημέρες είναι πιο εύκολες και άμεσες! Καλημέρα
@ yianni: Αλήθεια πιστεύεις πως θα ζούσαμε καλύτερα αν το συναίσθημα υπερίσχυε της λογικής? Όλοι σε κάποιο βαθμό το ευχόμαστε αλλά ίσως να ήταν και καταστροφικό.
@ so-de-lovely: Too blue to be true today!
@ blackadder: Επειδή μάλλον η παρουσίαση θα αργήσει συνέχισε να μας μιλάς από εδώ. Και καλωςόρισες στο μαχαλά. Και περιμένουμε τη δική σου πένα!

6:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

Λοιπόν εδώ νιώθω ότι πρέπει να απαντήσω: σαφώς και πρέπει να υπάρχει ισορροπία (όπως και παντού άλλοστε στη φύση)μεταξύ συναισθήματος και λογικής. Απλά όταν είναι να υπερισχύσει κάτι προτιμώ να είναι το συναίσθημα. Το οποίο βέβαια μπορεί να οδηγήσει και σε καταστροφή όπως σοφά παρατηρείς (π.χ. εγκλήματα πάθους, αυτοκτονίες, κλπ). Η επιλογή πρέπει να είναι της στιγμής κάθε φορά. Ζήσε το τώρα, όπως κι αν σου βγει...

7:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Eγώ γιατί δάκρυσα??? =( =(
Να 'σαι καλά... Συνέχισε..

7:18 AM  
Blogger nonplayer said...

Αυτό που μου αρέσει στη γραφή σου έιναι πως, χρονικά, δεν περιγράφεις παρά μερικές στιγμές κάθε φορά. Από αλλού έρχεται η απόλαυση!

7:33 AM  
Blogger vatraxokoritso said...

to synaisthima kathisterei tis logikis afto einai sigoyro...
alla eftyxws den yperisxiei panta!
kai enw kseroyme pws kanoyme malakia katasyroin synexizoyme..
gia poso gia oso..
mexri na...

10:49 AM  
Blogger nanakos said...

...μέχρι να την πάθουμε, να λιώσουμε, να πάρουμε μια ανάσα και μετά να ξανακάνουμε τα ίδια λάθη, μικρό μου Βατραχοκόριτσο :-)

11:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Παιδιά ας μην προδικάζουμε τη συγκεκριμένη ιστορία τουλάχιστον. Ίσως να μην πρόκειται για λάθος αλλά για όμορφο παραμύθι! Άντε ρε Σούζυ συνέχισε

11:34 AM  
Blogger Παράξενος said...

Πρώτα από όλα να σου πω ότι είσαι από τα πιο ενδιαφέροντα και σταθερά σε ποιότητα blogs. Καλογραμμένη, ζωντανή, ενδιαφέρουσα ιστορία. Πιο ενδιαφέρουσα από πολλά φλύαρα πονήματα της νεοελληνικής λογοτεχνίας.

Μου έχεις κινήσει την περιέργεια. Και με μπερδεύεις.
Από τη μια ποντάρεις στην δύναμη της αυθόρμητης προσωπικής εξομολόγησης, από την άλλη κάποια πράγματα μοιάζουν επιτηδευμένα.

Πώς το γράφεις; Το έχεις γράψει όλο και το δημοσιεύεις λίγο λίγο; Γράφεις αυθόρμητα; Έχεις ένα σκελετό που ακολουθείς; Το ότι ξεκίνησες από το παρόν και μετά πήγες στο παρελθόν δείχνει "μελέτη".

Επίσης μου κάνει εντύπωση που τόσο γρήγορα απέκτησες τόσους αναγνώστες.

Και το όνομα. Σούζι; (χμμμ...) Πόσες Σούζες υπάρχουν στην Ελλάδα; Και δίνεις και επώνυμο!;

Περίεργα πράγματα.

Και γιατί ένα τόσο τρυφερό πεζογράφημα να έχει τίτλο "Θα σε χέσω!"; Αυτός μοιάζει με τίτλο ελληνικού μυθιστορήματος που θέλει να "πουλήσει" στο λίγο πιο προκλητικό του.

Anyway, keep up the good work.

7:38 PM  
Blogger Souzi Grammatikou said...

Agapite Paraxene, katarxaso,ti grafetai edw apotypwnetai gia prwti fora. Den einai ergo/mythistorima/apospasmata imerologiou klp. Einai ta kommatia mias pragmatikis erwtikis istorias. An kapoia simeia fainontai epitidevmena i meletimena se diavevaiw pws prokeitai gia kathari symptwsi kathws den eimai syggrafeas. H alitheia tou onomatos vrisketai kapou anamesa stin alitheia kai ti mythoplasia: den einai oute psevdwnymo alla oute kai ayto pou anagrafetai sti tafotita mou. Oso gia ton titlo tou "blog" ksekinise san asteio kai meta apofasisa na grapsw afta pou diavazete. Alla itan pia arga na to allaxw - den eisai o monos pou den symfwnei :-) Kalimera se olous sas

12:27 AM  
Blogger Gourouna said...

This comment has been removed by a blog administrator.

2:18 AM  
Blogger trol said...

kai egw tis idies apories me ton paraxeno exw...alla auto einai deutereuon thema, h istoria sou einai apolausi...please keep up

2:45 AM  
Blogger Gourouna said...

Καλέ εμένα (που κι αν έχω ζήσει έρωτες...) τέτοιο κινηματογραφικό δράμα γιατί δε μου 'χει κάτσει;

Πού πας και τους τυλίγεις, Σούζυ Συντακτικου;

2:52 AM  
Blogger Chrisa said...

Και μετά και μετά....;;;;;;

4:16 AM  
Blogger Souzi Grammatikou said...

Troll μου ελπίζω να απάντησα σε σένα και στον Παράξενο. Δεν ξέρω αν πρέπει να προσθέσω κάτι άλλο :-) -γλυκό χαμόγελο!-

5:48 AM  
Blogger Chaca-Khan said...

Γράφεις ΚΑ-ΤΑ-ΠΛΗ-ΚΤΙ-ΚΑ!!!

είμαστε περήφανοι και ευγνώμονες που ζούμε μια τέτοια μεταμοντέρνα ερωτική ιστορία (όσον αφορά το μέσο κ τον τρόπο γιατί κατά τ' άλλα η περιγραφή σου αγγίζει το αρχέτυπο του έρωτα που (ελπίζω) να ζήσαμε κ να ζήσουμε όλοι).

Το Arxedia Media σ' αγαπάει..

Υ.Γ. : (ντρέπομαι που το λέω αλλά)ελπίζω το τέλος να σας έχει βρει τον καθένα μόνο του γιατί αλλιώς θα νοιώσω ότι "αυτό ήταν-πάει-εγώ ήμουν πολύ λίγος και τώρα δε θα ξανάρθει ποτέ αυτό"
(ενώ δε γινότανε ρε γαμώτο μου!!!)

Φιλούθκια souzy!!!!

9:09 AM  
Blogger Chaca-Khan said...

έκανα λάθος κ το ανέβασα εδώ, χρονικά είμαι στο επόμενο post.
φυσικά δε σε πειράζει...
ευχές...

9:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

Σε μισώ !!!! μ΄εχεις παρασύρει , έχεις καθοδηγήσει τη ζωή μου , μέκανες να ερωτευτώ έναν τύπο απο το τσατ , πιστεύοντας πως θα νιώσω έστω και λίγα από όλα αυτά που τοσο συγκλονιστικά περιγράφεις

8:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

Best regards from NY! Gay password blog free upskirt xxx Antibacterial air filters Boy shooting cum Medical information oxycontin national latin honor society retro upskirt Line horse racing Virtual vagus slots hawker battery pc60w-24h notre dame football 2005 Bextra issues Business form home Prescription adipex fedx overnight us pharmacies exhibition news upskirt Crestor statin drugs Summer activity programs for teens in riverside ca

11:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

Best regards from NY! Venlafaxine withdraw Business card program freeware Rife cancer treatment uk swimwear girls Search for buy didrex online sale free shipping http://www.web-advertising-7.info/Pay-per-click-section.html Minivan first power center console blue book value 1992 dodge minivan http://www.auto-car-loan.info/1977-mustang-car.html alfa romeo 166 t.spark turismo uk

11:22 PM  

Post a Comment

<< Home