Tuesday, December 27, 2005

"Το απόλυτο"

Τα πρώτα μας Χριστούγεννα πέρασαν γρήγορα. Με ένα αλλόκοτο συναίσθημα, για 'μένα τουλάχιστον: από τη μια μεριά η βεβαιότητα πως ο Λάζαρος ήταν ο άνθρωπος που θέλω να ζήσω κοντά του και από την άλλη, το προαίσθημα ότι τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα απ'ότι φαίνονταν. Ίσως γιατί όλες μας οι κινήσεις έπρεπε να καθορίζονται χωρίς να παραβλέπουμε τον παράγοντα "Τζέσικα". Ίσως πάλι γιατί σε στιγμές αληθινής τρυφερότητας ο Λάζαρος με είχε κοιτάξει χαιδεύοντας μου τα μαλλιά λέγοντας μου "δεν θα μείνεις για πολύ, Σουζάκι μου". Εγώ του έλεγα πως θα τον αγαπώ για πάντα και το εννοούσα, θα του το έλεγα έτσι κι αλλιώς γιατί το αισθανόμουν, όχι για να τον παρηγορήσω. Αλλά εκείνες τις στιγμές... η δική του φωνή τσάκιζε τη σιγουριά μου. Θυμάμαι μια τέτοια στιγμή ένα απόγευμα στη Πειραική αλλά, είμαι βέβαιη πως υπήρξαν και άλλες.
Το θέμα της Τζέσσικας το κουβεντιάσαμε το βράδυ πριν επιστρέψω στην Αγγλία, με καφέ και τσιγάρο - ο Λάζαρος είχε ξαναρχίσει το κάπνισμα από τις πρώτες μέρες της γνωριμίας μας. Τις μέρες των γιορτών, πέρα από τη μέρα των Χριστουγέννων, η Τζέσσικα δεν μας είχε απασχολήσει ιδιαίτερα. Έπρεπε βέβαια να προσέχουμε που πηγαίνουμε για να μην συναντηθούμε με κοινούς γνωστούς αλλά είχαμε καταλήξει πως από τη στιγμή που ήμασταν μαζί τα Goody's ήταν εξίσου υπέροχα με οποιοδήποτε grande εστιατόριο.
Ακόμα και αυτό όμως ήταν μια προσωρινή παραχώρηση. Ένας συμβιβασμός που κάποτε θα έπρεπε να λήξει. Εξάλλου κάποια στιγμή ήθελα ο Λάζαρος να συναντήσει τους φίλους μου. Για πόσο θα ήμουν ακόμα εξαφανισμένη μιλώντας για τον άγνωστο έρωτα; Και ένιωθα και την ανάγκη να ενώσω αυτά τα τόσο αγαπημένα κομμάτια της ζωής μου. Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα ήταν η ίδια με αυτή που μου είχε δώσει ο Λάζαρος τη πρώτη φορά που είχε έρθει στην Αγγλία: πρόκειται για μια σχέση που έχει λήξει ουσιαστικά και κάποια στιγμή θα μπει και τυπικά η τελεία της. Πολλά ερωτηματικά: αφού στην ουσία τίποτε δεν θα αλλάξει μεταξύ σας γιατί διαιωνίζετε αυτό το 'τράβηγμα'; αφού βαριέσαι θανάσιμα τις κοσμικές εκδηλώσεις γιατί ακολουθείς; αφού θες την αλήθεια γιατί όλο αυτό το κρυφτό; αφού (λες πως) θέλεις γιατί δεν μπορείς; Η απάντηση ήταν πως δεν μπορούσε (ακόμα) να μου εξηγήσει τους λόγους. Εν καιρώ.
Μετά από λίγες ώρες επέστρεφα στην Αγγλία. Με μεγάλη στεναχώρια ακούγωντας στο cd ξανά και ξανά το "Ήρθε βορριάς, ήρθε νοτιάς" που μου είχε αφιερώσει λίγο πριν τα Χριστούγεννα ο Λάζαρος μετά από ένα καυγά μας που, όπως οι περισσότεροι, ξεκίνησε από το τίποτε και κατέληγε σε κατακλυσμό.
Μπήκαμε πάλι στη ρουτίνα των τηλεφωνημάτων, των μηνυμάτων, των μαθημάτων. Δύσκολο πράγμα η απόσταση και το τηλέφωνο λίγο. Τα ραντεβού με τους φίλους αντικατέστησαν τα καθημερινά ραντεβού με τον Λάζαρο. Αλλά δεν ήταν πια το ίδιο: μόνη σε τόσους φίλους, σε τόσα βιβλία για την εξεταστική, σε τόσες μουσικές που δεν μπορούσα να μοιραστώ. Οι μέρες κυλούσαν χωρίς να περιμένω τίποτε. Οι εκπλήξεις όμως συμβαίνουν όταν δεν τις περιμένεις.
Την ημέρα της γιορτής μου λόγω εξετάσεων δεν είχα κανονίσει τίποτε. Στο σπίτι μας είχαμε πάντα κόσμο οπότε όλο και κάποιος θα περνούσε. Μια μέρα σαν όλες τις άλλες. Θυμάμαι πως είχα μείνει μέχρι αργά στη βιβλιοθήκη όταν μου τηλεφώνησε ο Λάζαρος για να δει πως περνάω. Όταν με ρώτησε πως μου φάνηκε το δώρο μου νόμιζα πως μου έκανε πλάκα. Έλειπα όμως από νωρίς και δεν ήξερα αν είχε περάσει ο ταχυδρόμος. Χωρίς να τρέφω ιδιαίτερες ελπίδες και με το φόβο πως μια αρνητική απάντηση θα μ' έκανε αξιοθρήνητη, τηλεφώνησα στη συγκάτοικο μου - η οποία για πρώτη φορά στα χρόνια που γνωριζόμασταν δεν μου είχε κάνει δώρο! Πράγματι! Ο ταχυδρόμος είχε φέρει ένα δέμα. Για μένα! Από το Λάζαρο. Τη μέρα της γιορτής μου που ακόμα και οι γονείς μου είχαν αμελήσει να μου στείλουν κάτι.
Έτρεξα στο σπίτι. Όχι τόσο για να δω τι είχε το κουτί αλλά για να διαβάσω την κάρτα που ήμουν σίγουρη πως είχε μέσα. 'Ετρεχα για να πιάσω κάτι που πριν λίγες ώρες τύλιγαν τα χέρια του τ' αγαπημένα.
Ένα κουτί. Ένα κουτί με 20 σοκοφρέτες. Ένα παιδικό βιβλίο - δώρο από τον αδελφό του. Ένα κουτάκι playmobil με ένα βενζινάδικο. Το cd του Χατζιδάκι '2000 μ.Χ.' με το τραγούδι που μου είχε αφιερώσει. Το βιβλίο του Χατζιδάκη 'Ο καθρέφτης και το μαχαίρι'. Το ένα δώρο ήταν πιο υπέροχο από το άλλο! Στιγμιαία απογοητεύτηκα γιατί δεν βρήκα σημείωμα. Όταν όμως άνοιξα το εσώφυλλο του βιβλίου βρήκα τα παρακάτω:

"Να τα ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα:
εσένα να ξέρεις
αν δεν σε πέταξα αμέσως έξω από το ναό
και σ' έχρισα επιστάτη θυμιάματος
δεν ήταν επειδή μου άφηνες στο κόστος
τον κρότο από τις τσιχλόφουσκες στο πάγκο σου
ούτε πως έγινα εγώ συν τω χρόνω
πιο ανεκτική με τους εμπορούς.

Να τα ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα:
κάποια των ματιών σου απάγκια ιδιότητα
ήταν που με δελέασε και σ' έχρισα
να οδηγείς ανόθευτα σμύρνα και λίβανο
όπου γεννιόταν φιλάσθενο άστρο
......................................................................"
Κική Δημουλά

Το "απόλυτο" είτε σαν επίθετο, είτε σαν επίρρημα
δεν υπήρχε στο λεξιλόγιο μου.
Προστέθηκε πλέον και αυτό.
Λάζαρος
Ανήμερα της γιορτής σου 2000

Δεν μου έφεραν θλίψη τα λόγια. Ακόμα όμως στεναχωριέμαι που εκείνη τη στιγμή δεν ήταν κοντά μου να τον ευχαριστήσω και να τον φιλήσω στα μαλλιά.

20 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"Μπήκαμε πάλι στη ρουτίνα των τηλεφωνημάτων, των μηνυμάτων, των μαθημάτων. Δύσκολο πράγμα η απόσταση και το τηλέφωνο λίγο."

Aχ και πόσο το καταλαβαίνω αυτό..

6:13 AM  
Blogger alienlover said...

το σημείωμα μέσα στο βιβλίο είναι από τα ωραιότερα πράγματα που έχω διαβάσει - και έφεραν δάκρια πολλά στα μάτια μου..

να σαι καλά Σουζάκι.. απλά υπέροχο ποστ.

9:37 AM  
Blogger Gourouna said...

Αυτή η Κική Δημουλά πού τραγουδάει; Κλείνουμε και ρεζερβέ;

4:09 PM  
Blogger KV said...

Αχ βρε Σουζάκι ...
Ελπίζω οι θύμησες να συνοδεύονται ΚΑΙ από χαμόγελα !!!

11:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

Το απόλυτο ως γνωστόν είναι και "ουτοπικό". Η στιγμή που το νιώθεις όμως για κάποιον είναι από τις ωραιότερες.
Ελπίζω όλοι στη ζωή σας να έχετε νιώσει τη δύναμη του απόλυτου. Αν όχι, συνεχίστε το ψάξιμο.

12:45 AM  
Blogger Souzi Grammatikou said...

Πράγματι Helena μου, οι αποστάσεις έχουν κάψει πολύ κόσμο και δυστυχώς είναι πολύ λίγοι όσοι κατάφερουν να κρατήσουν μια τέτοια σχέση. Εγώ ξέρω λίγους αλλά ακόμα δεν έχω αποφασίσει αν τελικά αξίζει αυτή η θυσία.

12:59 AM  
Blogger nonplayer said...

Σου έγραψε στίχους Κικής Δημουλά σε δώρο για τη γιορτή σου;
Dearest God, τι άλλο θα διαβάσουμε σε τούτο το μπλογκ...

Όσο για τη γραφή σου, στα χω ξαναπεί, καταπληκτική κλπ. κλπ.

2:33 AM  
Blogger nanakos said...

Λάζαρος - Δημουλά: 1-0

2:59 AM  
Blogger vatraxokoritso said...

Το σώμα σου

είναι ένα ξάγναντο μεγάλο αλώνι στην κορφή του λόφου –

έντεκα ολόλευκα άλογα αλωνίζουνε τα στάχυα της Γραφής· χρυσάφι τ' άχυρα

καρφώνουνε μικρούς καθρέφτες στα μαλλιά σου και λαμποκοπούν

τα τρία ποτάμια

όπου μεγάλες μαύρες αγελάδες με αδαμάντινα στέμματα σκύβουν,

πίνουν νερό και κλαίνε. Το σώμα σου είναι απέραντο.

Το σώμα σου απερίγραπτο. Και θέλω να το περιγράψω,

να το κρατήσω πιο σφιχτά στο σώμα μου, να το χωρέσω και να με χωρέσει.

Γιάννης Ρίτσος

3:36 AM  
Blogger Chaca-Khan said...

Ω ρε μάνα μου..

4:14 AM  
Blogger Μαρκησία του Ο. said...

Τι μέρες κι εκείνες της αγάπης...
Κάθε σου τηλεφώνημα γλυκόλαλο
τι ομορφιά μεγάλη ο χρόνος περιμένοντας
να κουδουνίσει ξαφνικά η συσκευή
να πλημμυρίσει η μαυρίλα απ' τη φωνή σου
στα ευρύχωρα δευτερόλεπτα το δικό σου βραδάκι.
Μα είν' ο χαλασμός ανείπωτος ήρθε το τέλος
γυρίζουμε στην κλειστή μοναξιά του ο καθένας
τα φουστάνια σου θ' αγγίξουν το πολύ μέχρις αύριο άλληνε σάρκα.

(Νίκος Καρούζος - Η κούφια πυρκαγιά)

4:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

"I watched you die
I heared you cry
every night in your sleep
I was so young
you should have known
better than to lean on me
You never thought of anyone else
you just saw your pain
and now I cry
in the middle of the night
for
the same DAMN thing"
Kelly Clarkson

1:21 PM  
Blogger terrangirl said...

Περίπου μια δεκαετία πιο πίσω είχα κι εγώ αγαπήσει ένα "Λάζαρο". Η σχέση μας είχε ακολουθήσει παράλληλα χνάρια με τη δική σου (έτσι όπως την περιγράγεις μέχρι τώρα).
Είχε κι αυτός μια Τζέσικα και μου έλεγε για τη σχέση τους τα ίδια με τον δικό σου. Μετά από κάποιο ταξίδι του στην Ιταλία συναντηθήκαμε. Είχαμε καιρό να συναντηθούμε και είμασταν όλο συγκίνηση. Καθώς μου έδεινε κάποια δώρα που μου είχε φέρει, έπεσε ένα κουτάκι από τη βαλίτσα του. Ήταν από κάποιο κοσμηματοπολείο στην Ιταλία. Το άνοιξα, εκείνος ούτε που είχε προλάβει να μιλήσει. Στο κουτάκι υπήρχε μια χρυσή βέρα κατάλληλη για ανδρικό δάκτυλο. Μέσα έγραφε "Τζέσικα" και την ημερομηνία της προηγούμενης Κυριακής.
Τελικά αν και δεν προοριζόταν για μένα, αυτό ήταν το καλύτερο δώρο που θα μπορούσε να μου κάνει ...την αλήθεια.
Γράφεις πολύ ωραία και ανυπομονώ για τη συνέχεια. Ελπίζω ο δικός σου Λάζαρος να μην σου φέρθηκε έτσι μπαμέσικα :-)

1:42 AM  
Blogger mindstripper said...

(Ώστε το απόλυτο λοιπόν...)

Κορίτσι, καλώς να σε βρει το 2006, με υγεία, γέλια πολλά κι ανθρώπους αγαπημένους γύρω σου.

Πού υπογράφω για να ανανεώσω τη συνδρομή μου για το νέο έτος; :-P

7:12 AM  
Blogger Souzi Grammatikou said...

Terrangirl, μήπως να ακούσουμε λίγο και τη δική σου ιστορία?!

10:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

ΟΚ όταν ένα ποίημα ή άλλο απόσπασμα παρατίθεται εκεί που κολλάει, είναι πραγματικά ενδιαφέρον.

Όταν όμως στη συνέχεια πλακώνουν οι διάφορες χαζομούνες με δύο έπη παραμάσχαλα έκαστη, μόνο και μόνο για να το παίξουν τρυφερές ψυχές, εκεί το θέμα καταντάει σαχλό, βαρετό και αφελές.

Σουζάκι, εσύ γαμάς!

3:43 PM  
Blogger Unknown said...

Χρόνια πολλά καλυτερότερα ό,τι επιθυμείς να σου συμβεί ;)

3:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kali xronia sou euxomai!! =)

7:09 PM  
Blogger terrangirl said...

Souzi η δική μου ιστορία δεν έχει συνέχεια. Παρασύρθηκα από κάποιες ομοιότητες και είπα να την παραθέσω με λίγα λόγια.
Την ιστορία σου όμως τη διαβάζω μονορούφι, γράφεις πολύ ωραία και κάθε φορά περιμένω ανυπόμονα την συνέχεια.

@old saint nick: Get a life!

2:39 AM  
Blogger €lisavet said...

...τελικά είμαι ευσυγκίνητη :P

3:15 PM  

Post a Comment

<< Home