Friday, December 09, 2005

Χριστούγεννα στο λιμάνι

Η παραμονή των Χριστουγέννων κύλησε γρήγορα. Μέρα βροχερή που πέρασα όλο της το πρωινό με τον Θύμιο ν' αγοράζουμε δώρα για τον Λάζαρο και μετά να παίζουμε Tetris και άλλα παιχνίδια σ' ένα μαγαζί με ηλεκτρονικά - κάτι σαν τα μπιλιαρδάδικα των '80ς αλλά χωρίς μπιλιάρδα.
Είχα ξοδέψει και την τελευταία μου δραχμή (τότε) σε δώρα. Πολλά δώρα που για να είμαι απόλυτα ειλικρινής αυτή τη στιγμή λίγα θυμάμαι. Ένα βιβλίο με ποιήματα του Καβάφη και ζωγραφιές του Φασιανού, ένα τετράδιο με χοντρό ξύλινο εξώφυλλο για να κρατάει ημερολόγιο, μια κασσετίνα με τα έργα του Θοδωράκη, ένα κουκλάκι για να κρεμά στη πόρτα του που μόλις του τράβαγες το κορδόνι κατέβαζε το παντελόνι του, ένα dvd με τη Χέμπορν, ένα σακουλάκι με χρωματιστές σβούρες κ.α. Νομίζω πως στο σύνολο τους έφταναν τα 8-10. Τώρα που τα ξανασκέφτομαι -όσα κατάφερα να θυμηθώ δηλαδή- ανοήτα μου φαίνονται. Δεν ήξερα ακόμα τι θα τον ευχαριστούσε περισσότερο γι' αυτό και τα περισσότερα 'υπέθετα' πως θα του άρεσαν. Όμως σημασία είχε πως τα αγόραζα με μεγάλη χαρά και τα είχα στοιβάξει όλα κάτω από τη σκάλα της πολυκατοικίας για να μην τα βρει κανείς. Τα μάζευα μέρες και μου 'χει μείνει η ικανοποίηση μου απ' όταν αγόραζα κάθε τι. Τα μέτραγα, τα ξαναμέτραγα. Και όλο λίγα μου φαίνονταν όταν τα έβαζα στη ζυγαριά μ' αυτό που ένιωθα. Ευτυχώς αυτό συμβαίνει πάντα όταν ταιριάζεις αυτό που νιώθεις με αυτό που αγοράζεις.

Συναντηθήκαμε νωρίς το απόγευμα σ' ένα καφέ στη Καστέλλα που πηγαίναμε συχνά. Ήταν ήσυχο και είχε ένα μπαλκόνι με υπέροχη θέα. Ήρθε κι εκείνος φορτωμένος με δώρα: μια ασημένια πιπίλα, ένα τσίγκινο γελαστό ποδηλάτη μ' ένα κομμάτι δέρμα για κασκόλ, cdς με το ''Άξιον Εστί" και τη "Ρωμιοσύνη", διάφορα κουκλάκια, έξι βιβλία που σε τυχαίες σελίδες, είχε βάλει τυχαία σε κύκλο τα γράμματα από το "Σ' αγαπώ".
Όλη αυτή η ιεροτελεστία, το άνοιγμα των δώρων, η συγκίνηση φαντάζομαι πως είναι φυσιολογική για πολλούς ανθρώπους, μάλλον τους περισσότερους. Για μένα ήταν η πρώτη φορά που κάποιος είχε κάνει τον κόπο να ψάξει, να τρέξει, να σκεφτεί τι θα μ' ευχαριστήσει. Όπως κι εγώ φυσικά το έκανα για πρώτη φορά. Κάθε τι ήταν πολύτιμο. Διαλεγμένο προσεκτικά. Κάθε τι ψιθύριζε πως μ 'αγαπούσε. Όχι γιατί είχε ξοδέψει χρήματα αλλά, γιατί το πρόσωπο του γυάλιζε σα φλούδα από χρυσάφι σε κάθε κορδέλα που έλυνα. Έλαμπε. Πολύ φως. Από αυτά τα φώτα που όταν είσαι παιδί κουβαλάς μετά για όλες τις γιορτές της ζωής σου.
Δεν ήθελα να φύγω ποτέ από εκείνο το καφέ. Ήθελα να μείνω εκεί ανάμεσα σε πολύχρωμα περιτυλίγματα, δώρα, άδειες κούπες καφέ και τον αγαπημένο μου. Αλλά έπρεπε να γυρίσουμε. Θα βρισκόμασταν το βράδυ ξανά, αργά κατά τις 12- 1 σ' ένα καινούριο κλάμπ στον Πειραιά. Εγώ θα πήγαινα νωρίτερα με τον αδελφό του και κάποιους φίλους του. Ο Λάζαρος ήταν καλεσμένος σε φίλους με τη Τζέσσικα και έπρεπε να πάει. Δεν είχα πρόβλημα με αυτό. Σημασία είχε ότι θα ερχόταν.

Ήταν από εκείνες τις βραδυές που βρίσκεσαι ανάμεσα σε ασφυκτικά πολύ κόσμο αλλά η μοναδική σου συντροφιά είναι το ρολόι και οι δείκτες του που κινούνται απελπιστικά αργά. Κάποια στιγμή τηλεφώνησε πως θ' αργούσε λίγο. Μετά πως θ' αργούσε λίγο ακόμα. Και λίγο ακόμα. Κατά τις 4 έφυγα από το κλάμπ.
Αποφάσισα να γυρίσω σπίτι με τα πόδια. Περίπου 40 λεπτά απόσταση και τα παπούτσια με πονούσαν. Αλλά θα γύριζα περπατώντας. Γιατί ήθελα να κλάψω. Δεν είχα θυμώσει. Είχα όμως απογοητευτεί πολύ. Δεν μπορούσα να καταλάβω. Πως αφού με αγαπούσε δεν ήταν μαζί μου; Δεν μπορούσε. Τα συμβόλαια της ζωής του. Πως γίνεται να είσαι 43 χρονών και να φοβάσαι την ευθύνη των προτεραιοτήτων σου; Έτσι θα ήταν η σχέση μας; Ευτυχία το απόγευμα και μοναξιά το βράδυ;
Ένιωθα σα δεκαπεντάχρονη μαθητριούλα. Κάθησα σ' ένα παγκάκι και άναψα ένα τσιγάρο. Ήθελα να καθυστερήσω όσο το δυνατόν περισσότερο ελπίζοντας ότι θα μου τηλεφωνήσει και θα μου πει πως έρχεται. Κρύωνα και πεινούσα. Ήμουν κουρασμένη και τα μάτια μου έτρεχαν σαν βρύσες. Δεν ήξερα πολλά από σχέσεις. Δεν ήξερα αν αυτό ήταν λογικό. Αν έπρεπε να δείξω κατανόηση ή να εκλάβω τα -έστω και υπερβολικά- δάκρυα σαν σήμα κινδύνου. Απλά δεν ήξερα και αυτό με στεναχωρούσε περισσότερο απ' όλα.
Το τηλέφωνο χτύπησε ένα τετράγωνο πριν από το σπίτι μου. Ήταν εκείνος. Πριν προλάβω να του πω ότι φτάνω στο σπίτι άρχισε να κλαίει με λυγμούς. Η απογοήτευση που ένιωθα χάθηκε και το κενό της το ξεχείλησε η θλίψη. Αυτή η θλίψη που σου κόβει την ανάσα μέσα στο κρύο και σε παραλύει. Παρακαλούσαμε να σταματήσουν τα κλάματα. Κι εγώ κι εκείνος. Αλλά οι φωνές μας χάνονταν μέσα στους λυγμούς. Ήταν καθ' οδόν. Άρχισα να περπατάω στην αντίθετη πια κατέυθυνση και βρεθήκαμε μετά από 10 λεπτά περίπου.
Το πρόσωπο του δεν έλαμπε πια από χαρά όπως πριν. Ήταν ξαναμμένο και φαινόταν εξαντλημένος. Σταμάτησε το αυτοκίνητο σε μια αποβάθρα του λιμανιού. Μου εξήγησε γιατί άργησε αλλά πλέον δεν είχε καμία σημασία. Σημασία είχε μόνο να πάψει να κλαίει. Έκλαιγε γιατί με είχε απογοητεύσει. Έκλαιγε γιατί δεν ήθελε να μου χαλάσει τα Χριστούγεννα. Έκλαιγε γιατί από μικρός δεν ήθελε να έρχεται στον Πειραιά. Όπως μια φορά Χριστούγεννα που είχε έρθει με τον φίλο του τον Βαγγέλη. Εκεί στο λιμάνι. Και ο Λάζαρος τον παρακαλούσε να φύγουνε γιατί έκανε πολύ μοναξιά και θλίψη απέραντη στο λιμάνι. Και από τότε δεν ήθελε να ξαναγυρίσει ποτέ. Και να που τώρα βρισκόταν εκεί μαζί μου να ξαναζεί το θόρυβο που κάνει η θλίψη όταν βουλιάζει στο λιμάνι και στις καρδιές.
Μείναμε αρκετή ώρα εκεί. Κάποια στιγμή τα δάκρυα κυλούσαν χωρίς λόγο. Μείναμε να κοιτάζουμε τα πλοία και τη σιωπή. Και τις σκιές. Κάποια άλλη στιγμή παραπέρα σβήστηκε και η αιτία που τα ξεκίνησε όλα. Είχε μείνει όμως και στους δυό μια πίκρα. Και δυστυχώς αυτή τη γεύση πήρανε τα πρώτα μας Χριστύγεννα. Και υποσχεθήκαμε να μην το ξαναζήσουμε αυτό. Έτσι είπαμε...ο καθένας ψιθυριστά στον εαυτό του.

26 Comments:

Blogger alienlover said...

Δεν ξέρω τι θα κάνεις.Αυτό ΠΡΕΠΕΙ να γίνει βιβλίο.Και σύντομα μάλιστα.

Σε παρακαλώ, πες μου οτι ο Λάζαρος γνωρίζει την ύπαρξη αυτού του μπλόγκ... θα βάλω τα κλάμματα αν δεν το ξέρει...

4:35 PM  
Blogger Depsorama said...

Να σε ρωτήσω:
Μπορεί να μην το έχω καταλάβει καλά, αλλά η Τζέσικα ήξερε για σας;
Και γιατί μα γιατί δεν μπορούσε να την αφήσει;

5:44 PM  
Blogger NetKerveros said...

Μην χαλάτε την συνέχεια βρε παιδιά. Όλο ερωτήσεις κάνετε.

12:28 AM  
Blogger Souzi Grammatikou said...

Radio, ο Λάζαρος ανακάλυψε το μπλογκ αυτό και μάλιστα πριν μερικά ποστ έκανε και μια διόρθωση.

Δέσποινα, η Τζέσσικα δεν ήξερε για εμάς. Και αν έμαθε κάποια στιγμή δεν είπε τίποτε αλλά, είχε παρατηρήσει την αλλαγή στη συμπεριφορά του Λάζαρου από τις πρώτες κιόλας μέρες και είχε αφήσει υπονοούμενα κατά καιρούς.

12:30 AM  
Blogger Chaca-Khan said...

Ααααααααααααααααααααααααααααχχχχχχ..

Μην απαντάς. Άστο έτσι.

Βααααααααααααααααααχχχχχ...

5:58 AM  
Blogger KV said...

Ωχ ... ήταν όντως ο Λάζαρος ;

8:40 AM  
Blogger Idάκι said...

Nαι κι εγώ νόμιζα ότι ήταν απλά κάποιος που υπέγραφε σαν Λάζαρος...

Αχ βρε Σουζάκι, δεν περίμενα να υπάρχει ήδη λόγος για κλάματα!

9:20 AM  
Blogger Chrisa said...

Πάντως πρέπει να πω πως είσαι πολύ καλή ψυχή και τον αγαπάς τον Λάζαρο ειλικρινά, διότι εμένα αν με άφηνε ο αγαπημένος μου τα πρώτα μας Χριστούγεννα μόνη μου διότι είχε να πάει σε άλλη... μπορεί και να μην τον ξαναβλεπα ποτέ!!! Αλλά εσύ με την προσωπική σου εμπειρία μου δείχνεις και έναν άλλον δρόμο!!! Ελπίζω μόνο να υπάρχει αίσιο τέλος!!!!

11:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

"Όχι γιατί είχε ξοδέψει χρήματα αλλά, γιατί το πρόσωπο του γυάλιζε σα φλούδα από χρυσάφι σε κάθε κορδέλα που έλυνα. Έλαμπε. Πολύ φως. Από αυτά τα φώτα που όταν είσαι παιδί κουβαλάς μετά για όλες τις γιορτές της ζωής σου."
Εύγε για το γράψιμό σου... με συγκίνησες πάλι (κι όταν όλα αυτά σου θυμίζουν κάτι προσωπικό συγκινούν ακόμη περισσότερο).

12:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

You should have known better Souzi:
"Your luck was running out of time".

1:56 AM  
Blogger mario said...

βλέπω εμένα σε αυτά που γράφεις Σούζι μόνο που ήμουν από την άλλη μεριά.
να ΄σαι καλά
περιμένω την συνέχεια όπως και όλοι
καλημέρες πολλές

5:25 AM  
Blogger vatraxokoritso said...

εμενα δεν με νοιαζει το τελος..
αλλωστε το ταξιδι ειναι το θεμα οχι η καταληξη..

9:50 AM  
Blogger nonplayer said...

Καλά, λίγο πολύ την κατάληξη την υποψιαζόμαστε. Τον τρόπο που γράφεις όμως και αυτά που λες στην πορεία, ούτε που να το φανταστούμε...

2:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

"It's un uphill climb". Wonderful nevertheless.

2:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

Οι φίλοι σου τι γνώμη είχαν γι αυτά όλα; Δεν σε συμβούλευαν πως ίσως δεν είχατε κάνει και την καλύτερη αρχή;

2:59 AM  
Blogger trol said...

εγώ πάντως μαίανδρε για το τέλος δεν μπορώ να καταλήξω σε κάποιο σενάριο, συμφωνώ και με σένα και με το βατραχοκόριτσο ότι το μέχρι να φτάσουμε εκεί μετράει..(πάντως το ότι εμφανίστηκε ο Λάζαρος στο μπλογκ και απάντησε, ε κάπως με χάλασε και απέκλεισε σενάρια, ευτυχώς μίζερα)

3:08 AM  
Blogger Souzi Grammatikou said...

Οι φίλοι μου δυστυχώς εκείνη τη στιγμή δεν γνώριζαν τίποτε για τον Λάζαρο λόγω της κατάστασης του (βλ. Τζέσσικα). Και στη φίλη μου που αποκάλυψε την ύπαρξη της Τζέσσικας είχα πει πως η κατάσταση με τον Λάζαρο ΄δεν είχε βγάλει πουθενά και το κόψαμε.
Κι εμένα με ξάφνιασε η εμφάνιση του Λάζαρου στο μπλογκ αλλά όταν το καλοσκέφτηκα αποφάσισα πως έτσι θα είμαι και πιο αντικειμενική στα γεγονότα. Ακόμα και σε αυτά που δεν γνωρίζει.
Τρολ...τι μίζερα σενάρια εννοείς??

3:37 AM  
Blogger nonplayer said...

Τρολ, μετά από αυτήν την απάντηση της Σούζι, δεν είμαι καθόλου σίγουρος για αποκλεισμένα σενάρια...

3:46 AM  
Blogger trol said...

άσε μαίανδρε και εμένα η souzi με ξάφνιασε και μου εβγαλε και άλλα σενάρια...αλλά ας μην ασχολούμαστε με μετα-ερμηνείες, την ιστορία της souzi ακουμε

4:23 AM  
Blogger Souzi Grammatikou said...

Για πείτε μερικά σενάρια/ μετα-ερμηνείες. Αν και δεν μπορώ να φανταστώ τι μπορεί αν είναι αυτά μπορεί να βοηθήσουν κι εμένα να εμβαθύνω περισσότερο σε αυτά που έγιναν. Και πέραν τούτου μου αρέσει να διαβάζω πως ερμηνεύει ο καθένας την ιστορία σύμφωνα με τα δικά του βιώματα. Γι αυτό άλλωστε υπάρχουν τα σχόλια: για να κουβεντιάζουμε.

6:42 AM  
Blogger alienlover said...

Δεν έχω ιδέα για τα σενάρια, πάντως, νομίζω πως αυτή τη σχέση τη βιώνεις/βίωσες πολύ πολύ έντονα.. Εύγε!!

10:03 AM  
Blogger Depsorama said...

Βασικά, ότι και να σου λέγαν οι φίλοι, συγγενείς, αγαπημένοι βρε Σούζυ μου, όπως ήσουν εσύ στην τούρλα του έρωτα (και ο πρώτος σου πραγματικός έρωτας, ε;) σιγά μην τους άκουγες.

Βέβαια, εσύ μας έχεις περιγράψει μόνο τους πρώτους μήνες γνωριμίας σας, και αν έχω καταλάβει καλά, η σχέση κράτησε για χρόνια, μέχρι πρόσφατα ίσως;
Μεγάλο το ταξίδι σου Σούζυ, και τυχεροί εμείς που το μοιραζόμαστε αναδρομικά μαζί σου.

Η φάση που περιέγραψες στο αυτοκίνητο, με τον Λάζαρο και σένα να κλαίτε... Θύμισε κάτι δικό μου. Φαντάζομαι όλοι μας έχουμε ανάλογα δικά μας ψήγματα. Το διάβαζα λοιπόν, και ήθελα να σου φωνάξω, βγες έξω Σούζυ, βγες και τρέχα, τρέχα μακριά, πριν να είναι αργά, πριν σε ξανακάνει να κλάψεις.
Αλλά, φυσικά, επηρεασμένη από τις δικές μου αναμνήσεις. Αυτή είναι η δύναμη του λόγου σου και της κατάθεσης σου. Φέρνει στη μνήμη προσωπικά ταξίδια.

11:52 AM  
Blogger trol said...

Δυστυχώς Σούζι δε γράφω τόσο καλά για να γράψω κι άλλα σενάρια. Συμφωνώ με radiolover, είναι κάτι που το βίωσες έντονα και καλά έκανες. Όσο για προσωπικά βιώματα, το μόνο που έχω να πω είναι ότι μου αρέσει η ιστορία σου γιατί και εγώ τα ίδια κάνω και δεν με νοιάζει αν θα κλάψω, αν θα πουν κάτι οι γύρω, κτλ. Απλά, συνέχισε.

11:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Aαααααχ... Για ακόμα μια φορά τέλειο.

6:55 AM  
Blogger €lisavet said...

Πρώτη φορά μου συμβαίνει αυτό διαβάζοντας κάτι online...και δε θεωρώ τον εαυτό μου ευσυγκίνητο!

2:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

Όσο ωραία και αν τη διηγείσαι αυτή την ιστορία, εμένα αυτός ο Λάζαρος γιατί μου φαίνεται ολοένα και πιο μεγάλος μαλάκας???
Να αφήσει τις κλάψες, να κάνει τις επιλογές του και να τις υπερασπιστεί.
Εκτός κι αν μας επιφυλάσσει κι άλλες kinder εκπλήξεις όσον αφορά τα περιβόητα "συμβόλαια" (π.χ. παιδί με νοητική υστέρηση, Τζέσικα σε τελευταία στάδια ανίατης ασθένειας κ.λ.π.)

9:17 AM  

Post a Comment

<< Home