Wednesday, February 08, 2006

Οι πικροδάφνες

Κι ενώ αυτά συνέβαιναν στην Αθήνα, στην Αγγλία η συγκάτοικος μου ζούσε σε έναν πανικό. Είχαν στείλει ειδοποίηση από το μεσιτικό γραφείο που νοικιάζαμε το σπίτι ότι, 2 καλοκαιρινά ενοίκια της προηγούμενης χρονιάς -που είχα αναλάβει να πληρώσω εγώ- εκκρεμούσαν γιατί δεν εκκαθαρίστηκαν οι επιταγές. Έπρεπε να πληρωθούν άμεσα. Η συγκάτοικος μου -με την οποία μέχρι λίγο καιρό πριν ήμασταν παραπάνω από αδελφές- τηλεφώνησε έξαλλη μαζί μου (και όχι με το γραφείο που το θυμήθηκε 6 μήνες αργότερα). Στο τηλέφωνο δεν παρέλειψε να συμπληρώσει πόσο απογοητευμένη ήταν από τη σχέση μας τον τελευταίο καιρό που δεν θύμιζε σε τίποτε την οικογενειακή ατμόσφαιρα της πρώτης μας χρονιάς αφού ήμουν πλέον απασχολημένη διαρκώς με τον Λάζαρο κι εκείνη ήταν αναγκασμένη να κάνει καινούριες φίλες. Όταν δε, της δήλωσα πως θα παρέμενα στην Αθήνα μια εβδομάδα παραπάνω απ' ότι είχα αρχικά προγραμματίσει μου έκλεισε το τηλέφωνο προειδοποιόντας με πως θα το φάω το κεφάλι μου.
Την επόμενη μέρα της έστειλα τα χρήματα αλλά όπως είχε ήδη αποδειχτεί το πρόβλημα ήταν ο Λάζαρος και όχι τα ενοίκια. Σχεδόν απογοητεύτηκε που έστειλα αμέσως τα χρήματα. Σα να της στερούσα το βασικό της λόγο για καυγά. Ίσως καυγάς να μην είναι η σωστή λέξη. Ένιωθα το παράπονο της. Αισθανόταν παραγκωνισμένη εξαιτίας των ωρών που περνούσα στο τηλέφωνο με τον Λάζαρο. Ίσως κι εξαιτίας της προτεραιότητας που του είχα παραχωρήσει στη ζωή μου. Δεν πήγαινα σε μέρη που δεν είχε σήμα το κινητό μου, δεν έβγαινα τόσο όσο παλαιότερα γιατί προτιμούσα να μείνω σπίτι και να μιλήσω με τον Λάζαρο. Στην ίδια ακριβώς υπερβολή είχε ζήσει κι εκείνη πριν μερικά χρόνια όταν γνώρισε τον τότε αρραβωνιαστικό της. Αλλά το είχε ξεχάσει.
Ήταν λίγο άδικο. Ειδικά αφού ήξερε πόσο πολύ την αγαπούσα. Και η ιδέα να έχουμε την ίδια κατάληξη που είχαν όλοι οι φοιτητές-συγκάτοικοι του εξωτερικού (δηλαδή να τσακωθούμε και να μην ξαναμιλήσουμε ποτέ) ήταν αφόρητη. Όπως αφόρητη ήταν και η προοπτική πως θα επέστρεφα και στο σπίτι θα ήταν και η μητέρα της. Η κα Όλγα που με είχε σαν κόρη της. Όπως ήταν φυσικό, σε περιπτώσεις που στεναχωριέται η μοναχοκόρη σου δεν υπάρχει χώρος για "σαν" στη ζωή σου. Ήξερα πως η κατάσταση θα ήταν λίγο δυσάρεστη στο σπίτι. Όχι καυγάδες και φωνές αλλά ούτε ήθελα κανένας να μου κάνει κήρυγμα για το πως θα διαχειριζόμουν τις προσωπικές μου σχέσεις. Το χειρότερο όμως ήταν πως από τις τύψεις που θα είχα για τα παράπονα της συγκατοίκου μου θα ανεχόμουν οποιαδήποτε , ακόμα και παράλογη, απαίτηση της (σας έχω ήδη ξεκαθαρίσει πως υπήρξα(;) εξαιρετικά ενοχικός άνθρωπος). Δεν έπεσα και πολύ έξω - αν και δεν αποδείχτηκε ιδιαίτερα παράλογη. Ήθελε μόνο να επαληθεύσει πως δεν είχε χάσει την καλύτερη της φίλη.

Στην Αθήνα το κλίμα είχε βαρύνει κάπως. Όχι λόγω καυγάδων. Μετά την τελευταία φασαρία, δεν ξανατσακωθήκαμε με τον Λάζαρο. Απλά πλησίαζαν οι μέρες που θα γύριζα στην Αγγλία. Μέσα σε όλα, ο Λάζαρος ανησυχούσε για το τι θα αντιμετώπιζα όταν επέστρεφα σπίτι. Μέχρι που σκέφτηκε να έρθει μαζί μου στην Αγγλία. Μπορεί να μην ήμουν η μοναχοκόρη του αλλά υπήρξαν αναρίθμητες στιγμές που ένιωθα η μονάκριβη του.
Το προηγούμενο βράδυ της αναχώρησης μου έπρεπε να συνοδέψει τη Τζέσσικα σε μια κοινωνική εκδήλωση. Ήμουν τόσο στεναχωρημένη που έφευγα και χώρος στη καρδιά μου για ζήλεια δεν υπήρχε. Εκείνο το βράδυ, ξάπλωσα στο κρεβάτι μόνη μου και σκεφτόμουν πως ίσως να υπέμενα άλλες 10 Τζέσσικες προκειμένου να τον έχω στο πλάι μου. Ήταν από εκείνες τις στιγμές που η αβάσταχτη λύπη σε κάνει από τη μια στιγμή στην άλλη μεγαλόψυχη. Ψέμματα; Ψέμματα. Αυτό που δεν αλλάζεις με πράξεις, δεν γίνεται να το αλλάξεις με σκέψεις. Και ό,τι φαίνεται απλό τη νύχτα, θα γίνει ξανά κουβάρι μια άλλη στιγμή που θα νυχτώσει.

Ήταν η πρώτη φορά που αποχαιρετηθήκαμε και δεν κλάψαμε. Τι να πούμε; Τι θα κερδίζαμε; Πάλι χωρίζαμε και αυτή τη φορά ήταν πιο δύσκολο από τις προηγούμενες. Δεν θυμάμαι τι είπαμε. Δεν θυμάμαι καν αν αγκαλιαστήκαμε. Θυμάμαι πως μπήκα στο αεροπλάνο και δεν μπορούσα να αναπνεύσω. Οξυγόνο πουθενά. Φόρεσα τα γυαλιά μου κι άρχισα να κλαίω με λυγμούς. Δεν μ'ενδιέφερε ποιός μ' έβλεπε και ποιός σχολίαζε. Ας με νόμιζαν δυστυχισμένη. Εκείνη τη στιγμή ήμουν πράγματι δυστυχισμένη. Κι ας ήξερα πως η ευτυχία ήταν 18 μέρες μακριά. Δε μ' ένοιαζε.
Κράτησα τα μάτια μου κλειστά. Δεν είχα που ν' αφήσω τη ματιά μου. Ένιωθα εξαντλημένη.
Όταν ξύπνησα, είχαμε προσγειωθεί στο Heathrow. Ενεργοποίησα το κινητό μου αμέσως για να του τηλεφωνήσω και ν' ακούσω λίγο τη φωνή του. Είχα ένα νέο μήνυμα.
"Που είσαι;
Κάτι πικραίνει πιο πολύ κι απ'τ' όνομα τους
τις πικροδάφνες.
Που είσαι;"
Το οξυγόνο λιγόστεψε ξανά. Εκείνο το βράδυ, μόναχα μοναξιά ανασαίναμε.

18 Comments:

Blogger Depsorama said...

Ήταν λίγο άδικο. Ειδικά αφού ήξερε πόσο πολύ την αγαπούσα.

Όλοι, όταν αγαπάμε απόλυτα, τα ίδια κάνουμε, ξεχνάμε τους πάντες και τα πάντα, τουλάχιστον το πρώτο καιρό. Και όχι, ακόμα και αν ήξερε πόσο την αγαπούσες, το ξέχασε. Η αγάπη είναι εγωιστική, δεν έχει χώρο για τρίτους, δεν θέλει να μοιραστεί με άλλους. Και απαιτεί αποδείξεις συνέχεια.
Για τα άλλα τι να πω... Σούζυ, δεν ξέρω την κατάληξη της ιστορίας, δεν συμφωνώ με πολλά στην συμπεριφορά του Λάζαρου, εσύ έχεις το ελαφρυντικό της ηλικίας, αλλά τα βλέπω σαν ψυχρός παρατηρητής (αλλιώς είναι όταν το ζεις) και στο κάτω-κάτω ποια είμαι εγώ για να κρίνω. Αλλά αυτό που είναι ολοφάνερο, είναι ότι σ'αγάπησε και τον αγάπησες αληθινά. Και αυτή η αγάπη είναι εκπληκτικό δώρο, κανείς δεν μπορεί να σου την πάρει. Θα σου την ζηλέψουν, θα σου την κατηγορήσουν, θα σου την μισήσουν, αλλά είναι δικιά σας, πάντα. Ανεξάρτητα από την κατάληξη.
Συνέχισε.

1:29 PM  
Blogger Gourouna said...

Αααααααααχ κακόμοιρο Σουζίνι. Είσαι η απόλυτη drama queen της blogόσφαιρας.

Φιλούνια!

4:53 PM  
Blogger Psipsinel said...

exo ethisti se ayto to blog. diavasa xana apo tin arxi tin istoria ke mou lithikan oles i apories :)
perimeno tin snehia

10:02 PM  
Blogger nonplayer said...

Λοιπόν , η Ψιψινέλ έκανε την καλύτερη δουλειά! Τα διάβασε όλα μονομιάς και ούτε αγωνίες, ούτε ξεροσταλιάσματα!

Σούζι αν δεν έρθεις απο δω δεν θα σου ξαναμιλήσω!!!!

5:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

I've just found what was the feeling reading it, it was like hearing a sad song (something like windmills...)

8:29 AM  
Blogger Souzi Grammatikou said...

Μαίανδρε, βγάλε εισιτήριο κι έρχομαι!! Σε προειδοποιώ όμως: μπορεί και να σε μπερδέψω περισσότερο. Εδώ δεν έχω απαντήσεις για τα δικά μου θέματα, πιστεύεις πως μπορώ να λύσω τα δικά σου; Αν ναι, τότε ετοιμάζω βαλίτσα! :-)

10:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

File mou Maiandre,
Exw polles apanthseis kai synithws sigoures. Ti krima na mh se xerw...!

1:41 AM  
Blogger Idάκι said...

Μια φίλη μού είπε πρόσφατα, πως όποιος θέλει να λέγεται φίλος δεν γκρινιάζει όταν εσύ εξαφανίζεσαι για λίγο, για να ζήσεις τον έρωτά σου. Υπενθυμίζει την παρουσία και την αγάπη του, αλλά περιμένει να χορτάσεις πριν απαιτήσει την παρουσία σου πάλι.

Πέρα από όταν κάποτε οι δύο κολλητοί μου κλέφτηκαν μεταξύ τους και εξαφανίστηκαν για τις λίγες μέρες διακοπών που θα μπορούσα να τους δω, πάντα προσπαθώ να μη δείχνω καν ότι πρόσεξα την εξαφάνιση - πέρα από το να πω ότι μου έλειψε και χαίρομαι που ξαναβλέπω/ξαναμιλάω με τον άλλον.

Και ανάλογα, εμένα με εκνευρίζει τρελά αυτή η συμπεριφορά απαίτησης. Μπορεί να υποχωρήσω εκείνη τη στιγμή αλλά δεν θα το ξεχάσω, επειδή είναι σημάδι έλλειψης κατανόησης - και επειδή δεν αντέχω τους ζηλιάρηδες :P

4:50 AM  
Blogger Souzi Grammatikou said...

Id, δίκαιη μου φαίνεται κι εμένα αυτή η μοιρασιά. Αργά ή γρήγορα, όλοι άνταλλάζουμε θέσεις. Κι αυτό φέρνει την ισορροπία κάποια στιγμή :-)

8:33 AM  
Blogger vatraxokoritso said...

Ας μην αρχίσουμε να μιλάμε για φίλους καλύτερα..

2:47 PM  
Blogger nonplayer said...

Σούζι μου προς το παρόν έρχομαι εγώ στο Ελλαδιστάν. Λεπτομέρειες σε λίγο.

Κακέ, είσαι πολύ κακός για να μην γνωριζόμαστε!

2:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ready to meet you Maiandre!

4:00 AM  
Blogger Chrisa said...

Αχ βρε Σούζυ μου εμένα πάντως δεν μου άρεσε καθόλου που σε άφησε μόνη σου το τελευταίο βράδυ... Και επίσης μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας... ο Λάζαρος έκανε μεγαλύτερο κακό στην Τζέσσικα που δεν της έλεγε πως είχαν τα πράγματα και την κορόιδευε...

12:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

Souzaki, h ekdotria sou eimai kai anisixo eilikrina ! POTE THA GRAPSEIS EPITELOUS ?
L.D.

8:03 AM  
Blogger Gourouna said...

"Που είσαι;
Κάτι πικραίνει πιο πολύ κι απ'τ' όνομα τους
τις πικροδάφνες.
Που είσαι;"

Πού είσαι Σουζίνι;

3:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Keep up the good work » »

3:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

Excellent, love it! » »

12:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

What a great site devil dance floor lyric University of miami law school registrar Priceless upskirt Shemale passion miele dishwasher farmers insurance

3:35 AM  

Post a Comment

<< Home